Translate

tisdag 24 maj 2016

Bosses utmaning klar, bangolf

Så var det då dax för min bangolf debut ,-)
Har aldrig spelat bangolf eller långgolf.
Men nu tyckte jag det skulle vara kul att prova och samla poäng i Bosses tävling ,-)

Kul tyckte jag det var tills jag skulle slå första slaget och en kvinna parkerade sig och riktigt tittade på mig, jag sa, gå före du, men nej hon skulle vänta på en person som satt en bit bort på en bänk!
Då blev jag så där löjlig, jag ville inte spela, sa till gubben att jag hoppar över, så dividerade vi ett tag, men jag ville inte när hon stod där.
Inte mitt allra första slag! Det gjorde mig stressad, såg en bana längre bort, där var det tomt, jag började där ,-)
Sen var det OK att någon annan tittade lite ,-)
Kul var det när jag stressad ner ,-)
Jag missade helt på en bana.
Jag har skrivit på bilden vilken den var.
Missade alltså 2 poäng, men jag hade läst lite fel så jag trodde det var fler poäng som jag missade, vilket gjorde mig sur! ,-))) Tur det var på slutet.
Två spik fick jag ,-)))
Skev spik på dom bilderna.
Tryck på bilden om den är för liten.
Resultatet finns ,-)
Spelade mot gubben, han vann förstås stort ,-)
Jag har inte fotat alla banor, 18 hål var det.






Ser att vissa banor har hamnat två gånger! ,-)))
Har visst blivit helt slut i huvudet av det här ,-))))
Reglerna var att man hade 7 slag.
Så jag visste att jag inte skulle få något poäng på 16, men försökte för skoj skull att slå tre extra slag hade en av dom lyckats hade jag INTE räknat med den, men jag misslyckades helt!






10 kommentarer:

  1. Visst är det jobbigt när det står folk och kollar när man ska slå :-) ...Du var ju jätteduktig

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! :)
    Trots att jag blir "lite" ;) dit när jag missar så är det ganska roligt med minigolf. Det är så där lagom jobbigt! :)
    Perfekt sport enligt mig! :)
    Trevlig Onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis och bra jobbat! Jag ska också ta mig an utmaningen inom kort och hoppas på några spikar men vem vet om man tacklat av helt ;-)

    Kram och godmorgon från ett soligt Skåne!

    SvaraRadera
  4. Du gjorde det! :) Härligt att läsa. Typiskt att en främling skulle komma och störa på första banan. Vi brukar hoppa omkring för att slippa både vänta länge och ha "gratistittare". Förr var det mycket mer personer som spelade då var det omöjligt att slippa undan.
    Du var en riktigt duktig debutant och verkar ha talang för sysslan. Blir det någon repris? :) Din gubbe som hade sex spik var rena proffset.
    Stor varm onsdagskram till dig.

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat! Grattis! Och visst är det lätt att bli stressad om någon jagar en med blåslampa...
    Och en rolig lek är det! Ska ge mig ut idag. Blir säkert många glada skratt under spelets gång.

    SvaraRadera

  6. Så du gjorde det? Grattis till dig..... :D))

    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Ojsan hoppsan.. Duktig du var då!! Impad må du tro :) Många år sedan jag spelade bangolf, förövrigt den enda golf jag provat. Jag kan inte minnas att jag satte någon spik. Men å andra sidan så var det ett evigt fäktande efter mygg när vi höll på, så jag skyller på det..hihi Att sedan ha okända människor som står och tittar skulle vara hur frustrerande som helst.. Kallt och framförallt regnigt har vi haft idag. Tittade i regnmätaren för en stund sedan..5 mm har det kommit under dagen!
    Ha det gott..
    Kram Yvonne :))

    SvaraRadera
  8. Fantastisk vackert foto med blomman på din nya header. Det fick mig att le när jag öppnade din sida.
    Minigolf har jag inte spelat på länge, men det brukar vara roligt när det väl blir av.

    Hoppas att du får en fin helg!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  9. Aha! Inget nytt inlägg. Primrose har såklart åkt på minigolfturné i hela Norden.
    Hon har blivit biten av sporten. Tur det inte var en busig huggorm.
    Måndagskram Bosse

    SvaraRadera
  10. Psst... jag provar på att vara tillbaka på bloggbanan igen. Får se hur det går, lite typiskt nu när du säkert tar långt sommaruppehåll i din snart som du brukar. Så gör inte det ÄNNU!!! hahaha. Jag vet jag vet jag har varit dålig på att kommentera - rent usel - men jag läser ikapp allt hela tiden och hänger med i dina svängar här. :) Största soliga kramen till dig idag!

    SvaraRadera